Mina ord och tankar

Frukost ute

Av Neta - 2024-05-05 02:25

Väldigt sen sån men ändå. Då det var lugnt på baksidan satt jag kvar och lyssnade på boken. Fyllde servettstället och tog ut salt o peppar.


Tyckte jag hittade riktigt fina servetter. Somriga iaf. I bakgrunden min fikakorg som bärs ut o in. Innehåller snabbkaffe, tepåsar, lite verktyg till frukt å sånt, mugg förstås, och lite kex. Har ju svårt att gå med nåt i händerna men en korg med handtag går bra.

Ska byta vaxduken med då den här är lite trasig. Sista Mors dag som Elle levde fick jag en av henne med fjärilar på. Lägger nog på den.

Då köpte vi ju alltid en exotisk planka på Citygross och hade långbord vid handikappbryggan vid Wik på Mors dag ett stenkast från Lårstaviken. Tror vi gjorde så 2 år i rad och ett är hade vi picknick i Skokloster. Trevliga minnen nu som ju aldrig blir samma sak igen. Kan dock rekommendera den plankan. Köpte den hit hem också nån midsommar.

Blev inte så mkt gjort idag då. Hade ont i axel och armar sen igår. Hade rester av lax o spenat. Rev morot men får inte bort rivcylindern. Kanske om det torkar lite till i morgon att det går.

Ska sova nu då det blev mitt i natten nu igen innan jag kom i säng.

 

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards